TABELUL
5
Avantajele
utilizarii TIC la orele de limbi moderne
|
||
Importante
pentru elev
|
Importante
pentru profesor
|
Importante
pentru institutie
|
Facilitarea
accesului la informaţii prezentate în
moduri diferite de vizualizare;
|
Asigurarea
unui feed-back permanent, profesorul având posibilitatea de a reproiecta
activitatea în
funcţie de secvenţa anterioară;
|
Se pot colecta
date pentru proiecte şi se pot organiza sub formă grafică conţinuturi;
|
Asigură
pregătirea elevilor pentru o societate bazată pe conceptul de educaţie
permanentă
(educaţia de-a lungul întregii vieţi);
|
TIC oferă
acces la materiale care permit profesorilor să inoveze nenumărate situaţii de
învăţare,
|
Facilităţi de
prelucrare rapidă a datelor, de efectuare a calculelor, de afişare a
rezultatelor,
de realizare de grafice, de tabele;
|
Ajută elevii
cu deficienţe să se integreze în societate şi în procesul educaţional;
|
Se poate
interacţiona online cu experţi, profesori, specialişti, inter-relaţionarea
depăşind astfel barierele lingvistice sau emoţionale;
|
Creşterea
motivaţiei elevilor în procesul de învăţare;
|
TIC oferă
acces la materiale care se potrivesc cel mai bine nevoilor individuale de
învăţare ale
elevilor, stimulând colaborarea şi comunicarea în grup, parteneriatul,
sprijinul reciproc,
iniţiativa şi
inter-evaluarea;
|
Se pot realiza
jocuri didactice în scopul aprofundării cunoştinţelor şi dezvoltării
abilităţilor practice sau în scopul îmbogăţirii
acestora,
proiecte, portofolii, pagini html.
|
În cazul
evaluării se elimină subiectivitatea umană. Elevul poate să se autoevalueze.
Este redusă
starea de stres şi emotivitatea elevilor. Există posibilitatea evaluării
simultane a
mai multor elevi cu nivele de pregătire diferite, testele de evaluare putând
fi realizate
pe nivele de dificultate diferite.
|
Parcurgerea
materialelor în ritm propriu
|
|
Asigurarea
accesului la resurse inepuizabile de informaţii, idei, materiale, evenimente
altfel inaccesibile în sălile de clasă tradiţionale;
|
Dezvoltarea
capacităţii de învăţare interactivă
|
|
Consultarea,
prin intermediul Internetului, a bazelor de date, a materialelor informative
şi a articolelor ştiinţifice, a filmelor de prezentare şi simulare, a
opiniilor experţilor - favorizează formarea unei imagini unitare asupra
fenomenelor şi
proceselor
studiate;
|
Limitele
utilizarii TIC la orele de limbi moderne
|
||
Slaba interactiune profesor-elev/
elev-elev
|
Necesitatea dobandirii unor
cunostinte avansate de utilizare a calculatorului si a softurilor
educationale
|
Dificultate in a asigura baza
materiala necesara – calculatoare, licente, conexiune internet, etc.
|
Imposibilitate de
inter-evaluare intre elevi
|
Volum mare de munca pentru
crearea materialelor
|
Nu toate cadrele didactice
manifesta interes pentru utilizarea TIc
|
Utilizarea
TIC poate deveni o obsesie si poate conduce la refuzul de a efectua alt tip
de teme
|
Limitarea metodelor si
procedeelor didactice utilizate
|
|
Izolarea
actului de învăţare în contextul său psihosocial;
|
Responsabilitate
privind respectarea legislaţiei cu privire la drepturile de autor
(plagiat) de catre elevi
|
|
Slaba interactiune profesor-elev/
elev-elev
|
Necesitatea dobandirii unor
cunostinte avansate de utilizare a calculatorului si a softurilor
educationale
|
Dificultate in a asigura baza
materiala necesara – calculatoare, licente, conexiune internet, etc.
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu