Fisa
2: Optiuni metodologice de invatare/predare
UNELE
OPŢIUNI METODOLOGICE PENTRU PREDAREA SI ÎNVĂŢAREA
LIMBILOR
De regulă, se
mizează că elevii îsi vor însusi/vor învaţă o L2 conform uneia din
următoarele
modalităţi:
a. conversatie - interactiune profesor-elev, elev-elev
b. prin contactul direct cu situaţiile de utilizare autentică a unei
limbi L2:
-
utilizând soft-uri, CD-romuri etc.;
-
citind texte scrise care nu sunt manipulate si progresive (ziare, magazine,
povestiri,
romane,
afise si panouri afisate în public etc.);
-
exercitii on-line in cabinetul de informatica.
c. prin
participarea la realizarea sarcinilor special concepute si elaborate în L2
(„aflux comprehensibil”) – fise de lucru, activitati in perechi, in echipa;
d. prin
participarea directă la o interacţiune comunicativă autentică în L2, de exemplu
ca partener al unui interlocutor competent;
e. printr-o
combinaţie de prezentări, explicaţii, exerciţii (mecanice) si activităţi de
exploatare, toate în L2.
f. prin
contactul direct cu discursuri orale si texte scrise selecţionate (adică
progresive) în L2 („aflux inteligibil”).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu